Sunday, February 24, 2013

aku mengimpikan sebuah kejayaan ya Allah.. :')

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

Assalammualaikum kalian semua?? tak jawab dosa jawab sayang hehe.. ^_^
Ermm..sebenarnya hati aku dalam kerisauan,kegelisahan dan perasaan ini tidak tenang. Bukan apa, aku memikirkan keputusan SPM yang akan keluar nanti. Ya Allah , aku risau sangat :'( dalam solatku aku tak pernah lupa memohon doa supaya Allah berikan kejayaan pada aku dan kawan-kawan seperjuanganku serta seluruh pelajar yang mengambil SPM tahun 2012.Sesungguhnya sekarang aku hanya mampu berdoa kepada Allah dan bertawakal. Kita tidak mampu berbuat apalagi di waktu sekarang ni. Nak jawab balik soalan-soalan spm? mustahil bukan? @ nak curi kertas jawapan yang kita jawab?? ini lagi kerja gila. -_- huhu..so..now, keajaiban je yang boleh bantu kita semua. Bagaimana nak dapat keajaiban itu? Hanya SATU! iaitu:

 DOA 

Ketahuilah doa itu adalah senjata orang mukmin


Rasulullah s.a.w bersabda

dalam hadits dari

shahabiyah Ummud Darda`radhiyallahu ‘anha :


“Doa seorang muslim

kepada saudaranya secara rahsia

dan tidak hadir di hadapannya

adalah sangat dikabulkan.

Di sisinya ada seorang malaikat

yang ditunjuk oleh Allah.

Setiap kali ia berdoa untuk saudaranya

dengan kebaikan, malaikat tersebut

berkata (kepadanya):

“Ya Allah,

kabulkanlah, dan

(semoga) bagimu juga

(mendapatkan balasan) yang semisalnya.”

(HR. Muslim)




Doa adalah senjata bagi orang mukmin.

Mereka yang enggan berdoa kepada Allah,

adalah orang yang bongkak.

Firman Allah (mafhumnya):

"Berdoalah kepada-Ku, Aku (Allah)

akan memperkenankan doa

permohonan kamu..."


(Surah al-Ghafir, ayat 60)



Jadi disini,doa amat penting kepada kita semua kerana doa adalah penghubung di antara hamba dan khalik :)
Ya Allah sesungguhnya aku mengimpikan sebuah kejayaan itu.. :') Just sekarang kepada semua pelajar spm 2012 moga mendapat keputusan yang cemerlang :) Marilah kita berdoa, membuat solat hajad ramai-ramai untuk meminta kejayaan kepada Allah SWT. Berdoa dan Bertawakal kepada Allah..

psssfttt# Kepada kawan-kawan saya di sekolah atau kawan-kawan saya yang hanya berkenalan mereka di dalam laman muka buku :) moga mendapat keputusan yang cemerlang okeyh! ^_^
ehemm...nak mention sikitlah sapa kawan-kawan saya tu ea.. >< hehe
 Antaranya, Ashikin sudin,Ashikin Jaini, Juraida, Hamizah,Kama,Atikah,Aishah,Muaz,Izzat,Lokman,Fazirah,Ain,Syamira,Hafizah dan banyak lagi hehe.Sory kepada yang tidak disebut itu.. (ini kawan satu sekolah)

Kepada kawan dalam laman muka buku :
intan,ummi,ateyn,tasha,iqin aqil,safiqah,shahidan,muz,amsyar,sham ashraff (Yap xD haha),abdul hafiz,dayah,eira,iqbal adizero, ermm banyak sangat rasanya kalo nak menyebutkan?hahaha... (maafkan saya kalau ada yang tdk disebut kerana anda tetap dihati saya ecehhh! hakhak :P )

Dan orang yang terakhir saya nak mention :) yea! Dia...haha..

MR. Jacker :P saya tau dia nieh budak pandai :3 dapat result cemerlang jangan lupa belanja saya eh..hoho :P (nama betul di rahsiakan) ngeh3



Amalkan doa ni okeyh :)

Doa memohon kejayaan cemerlang :
اللَّهُمَّ إني أسْألُكَ الفَوْزَ عِنْدَ القَضَاءِ وَمَنَازِلَ الشُهَدآءِ وَعَيْشَ السُّعَدآءِ وَالنَّصْرُ عَلَى الأعْدآءِ
Maksudnya: “Ya Allah, kami memohon daripada-Mu kejayaan dalam setiap ketentuan, tempat para syuhada’, dan kehidupan mereka yang bahagia serta kemenangan ke atas musuh”.

okeyh habis sudah... :) dah tak ada idea nak tulis apa.. :3 (bukan x da idea tapi pemalas sebenarnya huhu -_- )

wassalam..jumpa di lain waktu dan di lain hari xD