Sunday, September 29, 2013

Trial+ interview, senibina landskap di uitm sri iskandar :)

Begitu lama sekali aku menunggu saat-saat ini, baru sekarang aku dapat melepaskan rindu yang tak sanggup aku pikulkan lagi..ecccececehhhhhhhhhhhhh!!!! wahahahaha tak bole bla giler ayat gua (agak brutal aku pada hari ini bahasakan diri gua kan? :3 sungguh tak sopan!):P . so??? apa tujuan aku update blog harini?? oppps! lupa pulak assalammualaikum wbt ^^ heeeeeeeeee.... besolah bila da excited nak bergosip bercerita memey gini lah jadinya :3. aku nak bagitau, aku baru je lepas habis trial stpm (sem1)  ^______^ yuhuuuuuuuuuu!!! yahooooooooooooooo!!! :3 n telah mendapat keputusan yang tersangatlah tercemerlang! -_- kowang agak-agak betol ke aku dapat cemerlang? huhuhu :3 entohlah! sebab keputusan mana dapat lagi :3 hohoho....hanya andaian dan angan-angan semata o.O. BTW, baru-baru ni aku ada pegi interview , diploma senibina landskap di uitm seri iskandar. Memang aku bersyukur sangat dapat interview tu tambah-tambah lagi kos tu dahlah pilihan pertama aku ^^. Aku memang minat sangat dengan seni n landskap ni dari dulu just tak di dedahkan sangat je pasal benda ni .  Doakanlah aku dapat yea..tapi aku sayang sangat nak tinggalkan form 6 sebab aku rasa aku dapat bawak subjek2 tu n pada masa yang sama aku minat sangat dengan kos ni :< . kalo dapat memang aku takkan lepaskan peluang yang ada. In sha Allah... Doakanlah aku moga-moga ada rezeki aku disitu. :) owrite! berbalik semula cter kite sal intrerview tu. Bila dapat tau je aku dapat interview kos senibina landskap ni memang apa lagi aku terus search google n cari maklumat tentang kos ni.

interview tu ada 2 sesi . 1 lukis n satu lagi baru diowang soal2 kita huhuhu. Memang sejuk giler lah tangan aku waktu tu =='. Dahlah speaking berterabur adeiiiii! -_-' (amat memalukan kaum dan juga bangsa u_u uhuhuuuuuuuuuu... ). Aku dapat dua orang penemuduga n dua2 lelaki ==' apa ke malang nasib ku ini??? Dahlah hensem ahaahahha! =_=
nak tau tak apa yang diowang tanye??


mula2 dia suruh kita intro tentang diri kita? tanya baper orang adk beradik? abg keje apa?kakak keje apa? n bermulalah perntanyaan yang sangat-sangat mencabar minda dan juga akal huhuhu..... :3 (dalam english okeyh! )

penemuduga 1 : what do you know about landscape architecture?
aku: arrrrrr....arrrrr..... i know about landscape architecture is satu pemandangan yg sangat indah. it's all about science and art. (dan blaaaaaablaaaaaa apa yang aku merapu lagi pun aku tak ingat hoho -..- yang pasti aku akan ingat sampai mati ayat ni -_- ) Give me, lanscape is "wajah alam" n cuba kite bayangkan dunia ini tanpa landscape, maybe akan nampak suram. tak ada apa2 yang menarik. Allah itu telah memberikan kita sepasang mata kan? dan sifat manusia itu sendiri suka melihat pada sesuatu yang indah. so, Landskap adalah sesuatu yang sangat indah dan cantik. ahahahahah~  -_- (mane aku dapat ayat ni pun tak tau :/ tetiba je dalam fikiran. apa2 pun kita kena confident walaupun jawapan kita tu salah :3 )

Penemuduga 1 : (sambil sengih) ooowh! ad buktinya kenapa bm awak A1 :3 (see??? adakah ini kepujian?? -_- erkk! cm perli je hoho.. )

lepastu penemuduga lagi sorang tanya aku cmnie "awak ni dari sekolah agama ke? " (why dy tanya cmtu? ==' sala ke apa yang aku ckp tadi??) n penemuduga 1 tanya lagi " Bagi saya contoh senibina landspe yang awak tau?" . Nak tau tak contoh apa yang aku bagi?? ahahah -_-' aku bagi labu sayong yang aku nampak dalam pejalanan ke sana hohoho xD. Itu kan salah satu landspe jugak kan??? (yakin je aku jawab ntahkan betul ntahkan tidok o.O ). Selain tu, adalah aku bagi contoh macam KLCC landscape Park n apa lagi ntah da lupa pulak :3 . Dan last sekali soalan yang diowang tanya kan "awak ada apa-apa soalan yang nak tanya kami berdua? ". Aku pun terpinga2 macam orang blurr -.- (apakah ini?? ) Bukan ke sepatutnya penemuduga tu yang patut tanya aku? ini pulak dah jadi terbalik. Macam mana lah kawan-kawan aku yang laen jawab soalan diowang bedua ni agaknya ek? ermm...Disebabkan tak tau nak tanya apa, aku tanya lah tentang landscape but baru nak bukak mulut nak tanya diowang tentang landscape tetiba diowang ckp cmnie
" Janganlah soal tentang landscape, tanya tentang kami bedua je" ==' (lol~ haaa~ sudah! apa yang aku nak tanya??? ) . Dalam beberapa minit, lma lah jugak aku perah otak ni nak tanya apa , aku pun tanyalah " Umur Tuan2 baper ek?? (dgn muka tak ada perasaan -,-)" wakakakkakaaka xD (sesungguhnya aku memang da tak ada idea waktu tu ).  Lepas aku tanya soalan tu dua2 penemuduga tu gelak kat aku erk! (lantaklah! janji tu soalan jugak kan?? -,- ) Dengan serta mertanya diowang tak jawab soalan aku n penemuduga tu ckp cmni " awak ni bagi soalan ilmiah sikit bole? tanyalah tentang kos ni ke? " Lorr~ tadi aku nak tanya tentang landscape dia tak bagi. adudududu~ soooo, kalo nak di cterkan memang tersangatlah panjang ceritanya sampai ecok malam pun tak abis. Banyak lagi soalan yang diowang tanya tapi malas pulak nak taip -.- hewhew~ But, penemuduga tu tersangatlah sporting :) . Bila temuduga tu aku tak rasa temuduga pun macam kita sembang dengan kawan-kawan kita je tapi yang penting "Kita kena hormat diowang n sentiasa smileeee ^___^ (pesanan mr Jacker :3 ) ".

Dan ayat last yang aku tak boleh lupa , penemuduga tu cakap " awak kena janji dengan kami kalo kami pilih awak dari beratus2 orang kat sini, awak takkan persia2kannya dan belajar bukan separuh jalan je. Kos ni memang susah dan dia bukan macam akauntan atau blaablaablaa...Kadang-kadang tak ada masa untuk tido. Kalo dapat tido tu memang bernasib baek jelah tu. Dan saya nak awak berjanji dengan saya yang awak akan menjadi seorang arkitek landscape suatu hari nanti yang akan menggantikan arkitek landscape di Malaysia ini. Bole awak janji? " aku pun jawab untuk yakinkan diowang yang aku bukan seorang yang suka maen-maen dalam semua perkara. "Yea saya janji saya buat yang terbaik dan jika saya dapat kos ni saya takkan maen2 dan sekerat jalan je belajar. Saya akan kuatkan semangat. Yang penting untuk menceburi dalam kos ni saya kena rajin, kreatif dan mempunyai tahap daya imaginasi yang sangat tinggi". dan penemuduga tersebut jawab " kalo awak mungkir janji itu hubungan awak dengan Allah Taala (perhhh! sampai cmtu sekali dia cakap ==' berhubung dengan Allah pulak tu adeh! dan aku cuma mengangguk tanda berjanji.) so, habislah temuduga pada hari itu. Dan, sempatlah diowang belek2 sijil aku n ternampak sijil aku membina blog waktu tahun lepas dapat no3. Diowang tanya aku pandai buat blog? n aku cakaplah pandai sikit2. Muka penemuduga tu nampak teruja semacam pulak' aku tengok n tanya lagi "awak ada blog sendiri?Aku cuma mengangguk. Waktu nak balik, sempat diowang mintak link blog aku ni (sambil pegang satu ketas n pen nak tulis) . Memang aku tak bagi lah =='. Nak giler? camne aku nak begosip pasal diowang kat dalam ni ahahahhaa -_- .Pastu penemuduga tu ckp " Takut kami bacalah lettew" . Aku pun sengih2 macam kerang busuk n cepat2 blah dari situ.



Temuduga tu adalah satu kenangan untuk aku :). Yang aku mintak sangat-sangat sekarang " Ya Allah tolong Bukakkan pintu hati mereka untuk menerimaku dalam kos ini. Sesungguhnya aku sangatlah minat dalam kos ni sejak di bangku sekolah lagi :')) Aminn! Doakan aku k? tenkiu....